REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

Sklep internetowy Pasmanteria Entrelac (zwany dalej „Sklep”), dostępny pod domeną pasmanteriaentrelac.pl (zwaną dalej „Domena”), prowadzony jest przez Kontrakt BIS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000769991, NIP 5322081627, REGON 38246868400000, o kapitale zakładowym 5000,00 zł. Numer rachunku bankowego do wpłat: 27 8015 0004 0072 6450 2070 0001, z adresem do korespondencji 04-951 Warszawa, ul. Bystrzycka 55 (zwany dalej „Sprzedawca”, lub „Administrator”).

Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia usług sprzedaży za pośrednictwem strony internetowej Sklepu internetowego.

§1
Definicje

  • Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Kontrakt BIS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000769991, NIP 5322081627, REGON 38246868400000.

  • Klient – każdy podmiot, który dokonuje zakupów, zamierza zawrzeć umowę lub korzysta z innych usług Sklepu.

  • Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonującą ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą.

  • Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą i korzystająca ze Sklepu.

  • Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod domeną pasmanteriaentrelac.pl.

  • Newsletter – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę, polegająca na rozsyłaniu zainteresowanym informacji handlowych i reklamowych na podany przez nich adres e-mail.

  • Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

  • Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.

  • Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane elektronicznie i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.

  • Konto – konto Klienta w Sklepie, na którym są gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie, a także wszelkie informacje wymagane do prawidłowego działania usług świadczonych przez Sprzedawcę, takie jak np. stan punktów w programie lojalnościowym.

  • Hasło – ciąg znaków alfanumerycznych podany przez Klienta przy rejestracji Konta, służący do zabezpieczenia i logowania do Konta, znany i używany tylko przez Klienta.

  • Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.

  • Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.

  • Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.

  • Produkt – oferowana przez Sprzedawcę rzecz ruchoma dostępna w Sklepie lub usługa oferowana jako część oferty Sklepu.

§2
POSTANOWIENIA OGÓLNE

  • Sklep i jego składniki są własnością intelektualną Sprzedawcy i/lub podmiotów trzecich współpracujących ze Sprzedawcą. Zabrania się wykorzystywania do własnych celów elementów składowych Sklepu bez uprzedniej bezpośredniej zgody Sprzedawcy wyrażonej na piśmie.

  • Sklep prowadzi sprzedaż wysyłkową artykułów pasmanteryjnych przy pomocy strony internetowej pod Domeną.

  • Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą techniczną Klienta.

  • Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie Zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 4 Regulaminu, albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.

  • Klient dla bezpieczeństwa swoich danych powinien stosować właściwe środki techniczne w celu minimalizowania zagrożeń wynikających z korzystania z sieci internet, w szczególności powinien korzystać z odpowiednich, aktualnych programów antywirusowych, nie powinien udostępniać swoich haseł. Sprzedawca, ani osoby działające w jego imieniu, nigdy nie będą zwracać się o podanie przez Klienta jego haseł w żadnej formie.

  • Przed złożeniem Zamówienia Klient zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem.

  • Potwierdzenie Zamówienia oznacza akceptację postanowień Regulaminu.

  • Rejestracja w systemie Sklepu oznacza akceptację postanowień Regulaminu.

  • Sprzedawca jest płatnikiem VAT i do każdej transakcji wystawia dokument sprzedaży – paragon lub fakturę.

  • Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT). Podane ceny nie obejmują kosztów dostawy.

  • Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową sprzedaży.

  • Gdy charakter przedmiotu Umowy sprzedaży nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.

  • Klient zobowiązany jest do wprowadzania danych do systemu zgodnych ze stanem faktycznym, zgodnych z prawem i dobrymi obyczajami. Udostępniane dane nie mogą naruszać dóbr osobistych ani praw własności osób trzecich.

  • Klient nie może, poprzez swoje działania, naruszać interesu Sprzedawcy. W szczególności zabronione jest zamieszczanie treści niezgodnych z prawdą, niezwiązanych z działalnością Sprzedawcy lub wprowadzających w błąd oraz reklamowanie bądź propagowanie jakiejkolwiek innej działalności.

  • Informacje handlowe – cenniki, opisy, reklamy i inne informacje o Produktach znajdujące się na stronie internetowej Sklepu, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.

  • Klient korzystając ze Sklepu wyraża zgodę na porozumiewanie się drogą elektroniczną w celu prezentacji mu niniejszego  Regulaminu oraz w celu zawarcia Umowy Sprzedaży, oraz jej późniejszej obsługi, w tym na dostarczanie mu drogą elektroniczną dokumentów i informacji.

§3
korzystanie

  • Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:

    1. Komputer z monitorem, lub inne urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Mozilla Firefox, Internet Explorer, Google Chrome.
    2. Aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
    3. Włączona obsługa plików cookies.
    4. Włączona obsługa skryptów JavaScript.

§4
ZAKŁADANIE KONTA W SKLEPIE

Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych:

  1. Imię i nazwisko
  2. Adres do wysyłki produktów
  3. Adres e-mail do kontaktu
  4. Numer telefonu kontaktowego
  5. Nazwa firmy oraz NIP firmy, jeżeli Konto zakłada firma
  6. Nazwa użytkownika (login)
  7. Hasło
 

Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.

Do założenia Konta niezbędne jest akceptowanie przez Klienta wymaganych zgód podanych na stronie Sklepu przy rejestracji Konta.

Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.

Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres do korespondencji Sprzedawcy.

Po usunięciu Konta zostają usunięte również punkty z programu lojalnościowego.

§5
ZAMÓWIENIE

  • Dostawa Produktów odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
  • Zamówienia drogą elektroniczną można składać o każdym czasie, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

§6
OFerowane metody dostaw i płatności

Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu dostępnych na stronach Sklepu:

  1. Przesyłka kurierska
  2. Przesyłka kurierska pobraniowa
  3. Przesyłka do punktu odbioru
  4. Przesyłka do paczkomatu Inpost
  5. Odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. Bystrzycka 55, 04-951 Warszawa

Klient może skorzystać z następujących metod płatności:

  1. Płatność przelewem na konto bankowe Sprzedawcy lub konto bankowe podane w potwierdzeniu Zamówienia
  2. Płatności elektroniczne, w tym:
    • System płatności on-line Przelewy24 – system administrowany przez PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (60-198 Poznań, ul. Pastelowa 8), wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, o kapitale zakładowym w wysokości 5.476.300 zł w całości opłaconym, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP: 7792369887 oraz numer REGON 301345068. System płatności realizuje płatności kartami płatniczymi – Visa, Visa Electron, MasterCard, Diners Club, PBK, JCB, American Express.
  3. Płatność przy odbiorze
  4. Płatność za pobraniem
  5. Płatność kartą płatniczą
 

Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronach Sklepu w zakładce „płatności”.

Sprzedawca ma prawo do zmiany dostępnych sposobów płatności.

§7
wykonanie umowy sprzedaży

  • Zawarcie Umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie.

  • Po złożeniu Zamówienia:

    1. Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji.
    2. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
    3. Wiadomość ta zawierać będzie co najmniej:
      • Oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji.
      • Potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży.
    4. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  • Koszty dostawy:

    1. Koszty dostawy ponosi Klient, chyba że Sprzedawca wyrazi chęć pokrycia kosztów dostawy na przykład poprzez informację w ofercie, informację na stronach Sklepu, lub w drodze indywidualnych ustaleń.
    2. Klient w trakcie wypełniania Formularza zamówienia jest informowany o kosztach i dokonuje wyboru sposobu oraz akceptuje koszt wysyłki podczas składania Zamówienia.
  • W przypadku wyboru przez Klienta:

    1. Płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą:
      • Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy sprzedaży, w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
    2. Płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki:
      • Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
    3. Płatności gotówką przy odbiorze osobistym przesyłki:
      • Klient obowiązany jest dokonać płatności przy odbiorze przesyłki w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o gotowości przesyłki do odbioru.
  • Wysyłka Produktów:

    1. Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
    2. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
    3. Klient ma możliwość żądania dostarczenia Produktów częściami lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia, przy czym Klient pokrywa wszelkie dodatkowe koszty przesyłki, zgodnie z pkt 3 niniejszego paragrafu.
  • Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:

    1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
    2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
    3. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu.
      • O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
  • Jeżeli Klient wybrał płatność za pobraniem:

    1. Klient zobowiązany jest do odbioru przesyłki z zamówionymi produktami.
    2. Jeżeli Klient nie dokona odbioru przesyłki, Sprzedawca ma prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży z dniem zwrotnego otrzymania nieodebranej przesyłki.

§8
Prawo do odstąpienia od umowy

  • Prawo Konsumenta do odstąpienia od Umowy sprzedaży:

    1. Zgodnie z art. 27. ustawy o prawach Konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827) Konsument ma prawo w terminie 14 dni kalendarzowych od daty objęcia w posiadanie Produktu odstąpić od Umowy sprzedaży bez podania przyczyny.
    2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
    3. W przypadku Umowy sprzedaży, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
    4. W przypadku umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony (prenumerata), termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.
    5. Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy sprzedaży wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
    6. Oświadczenie, o którym mowa w pkt 5 powyżej, może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy widnieją na stronie internetowej Sklepu w zakładce „Kontakt”.
    7. W oświadczeniu, o którym mowa w pkt 5 powyżej należy podać następujące dane:
      – Dane Sprzedawcy jako adresata oświadczenia,
      – Datę zawarcia Umowy sprzedaży,
      – Imię i nazwisko Konsumenta,
      – Adres Konsumenta,
      – Oświadczenie woli Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą,
      – Nazwę przedmiotu/przedmiotów umowy, tj. nazwę/nazwy Produktu/Produktów, który/które Konsument chcę zwrócić, zgodną z nazwą tej/tych rzeczy na stronie Sklepu,
      – Numer Zamówienia powiązany z Produktem, którego dotyczy oświadczenie,
      – Kwotę dokonanej płatności, wraz z kosztami dostarczenia Produktu,
      – Numer rachunku bankowego Konsumenta, na które Sprzedawca dokona zwrotu.

    8. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży.
  • Skutki odstąpienia od Umowy sprzedaży:

    1. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
    2. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
    3. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem.
    4. Konsument jest zobowiązany odesłać Produkt na adres korespondencji Sprzedawcy podany na stronach Sklepu niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
    5. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
    6. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
    7. W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
    8. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany
      przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
      kosztów.
    9. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść lub nie poinformował Konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
  • Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:

    1. W której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
    2. W której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
    3. W której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
    4. O świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy.
    5. W której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży.
    6. W której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
    7. W której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
    8. O dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
    9. O dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży.
  • Sprzedawca nie odbiera przesyłek wysłanych za pobraniem.

  • Przesyłka zwrotna powinna być odpowiednio zabezpieczona przed uszkodzeniem w transporcie.

§9
reklamacje

  • Reklamacja z tytułu braku zgodności Produktu z umową:

    1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu braku zgodności Produktu z umową są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r.,
    2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.,
    3. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili dostarczenia Produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu określony przez Sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu jest dłuższy,
    4. Zawiadomienia o braku zgodności Produktu z Umową sprzedaży oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@pasmanteriaentrelac.pl lub pisemnie na adres: 04-951 Warszawa, ul. Bystrzycka 55,
    5. W powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę,
    6. Dla oceny nieprawidłowości i niezgodności Produktu z umową, Konsument ma obowiązek udostępnić Produkt Sprzedawcy, a Sprzedawca zobowiązany jest do odebrania go na swój koszt,
    7. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji,
    8. W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem,
    9. W związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem Sprzedawca odpowiednio:
      1. pokrywa koszty naprawy lub wymiany oraz ponownego dostarczenia Produktu do Klienta,
      2. obniża cenę Produktu (obniżona cena musi pozostawać w proporcji ceny towaru zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny od Konsumenta,
      3. w przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta Sprzedawca zwraca mu cenę Produktu najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania. W razie odstąpienia od umowy, Konsument zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić towar do Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy,
    10. Odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.

§10
Reklamacje i odstąpienie od umowy w stosunkach z KLIENTAMI nie będącymi KONSUMENTAMI

  • Niniejszy paragraf Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte stosuje się wyłącznie w stosunkach z kupującymi nie będącymi Konsumentami.

  • Wydanie Produktu:

    1. Jeżeli Produkt ma być przesłany przez Sprzedawcę, uznaje się, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia Produktu Klientowi Sprzedawca powierzył go przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.
    2. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy. Sprzedawca nie ponosi w tej sytuacji odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od chwili przyjęcia Produktu do przewozu do momentu wydania go Klientowi.
  • Badanie przesyłki:

    1. W sytuacji przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika, Klient nie będący Konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju.
    2. Jeżeli Klient stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
    3. W przypadku jeśli Klient nie zbadał rzeczy i nie zawiadomił niezwłocznie Sprzedawcy o dostrzeżonej wadzie, lub gdy wada wyszła na jaw dopiero później, jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej wykryciu, następuje utrata uprawnień z tytułu rękojmi.
  • Odpowiedzialność Sprzedawcy:

    1. Odpowiedzialność Sprzedawcy bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu zawartej umowy.
    2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści przez Klienta.
  • Wady Produktu:

    1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, Klient może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny.
    2. Klient nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie.
    3. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
  • Przesyłki za pobraniem:

    1. Sprzedawca nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
  • Rozstrzyganie sporów:

    1. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą a Klientem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  • Regulacje dotyczące rękojmi za wady oraz gwarancji jakości:

    1. Regulacje dotyczące zasad rękojmi za wady oraz gwarancji jakości – nie wymienione powyżej – w umowach z przedsiębiorcami przyjmowane są wprost w brzmieniu przyjętym w kodeksie cywilnym art. 556-581.

§11
Usługi elektroniczne i warunki techniczne korzystania ze Sklepu

  • Nieodpłatne usługi świadczone przez Sprzedawcę:

    1. Możliwość stworzenia Konta Klienta w Sklepie oraz administrowanie Kontem.
    2. Przetwarzanie Formularza zamówienia w Sklepie.
    3. Przesyłanie informacji handlowych, ofert promocyjnych i innych materiałów związanych z działalnością Sprzedawcy w formie usługi Newsletter.
  • Usługa Newsletter:

    1. Usługa Newsletter będzie świadczona od momentu i na podstawie odpowiedniej zgody wyrażonej przez Klienta, lub na jego bezpośrednie życzenie i zawierana jest na czas nieokreślony.
  • Umowa o świadczenie usługi elektronicznej:

    1. W momencie zakończenia procesu rejestracji Klienta na Stronie poprzez Formularz rejestracji zawierana jest umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu i administrowaniu Konta Klienta na Stronie. Umowa, o której mowa w zdaniu poprzednim, zawierana jest na czas nieoznaczony.
    2. Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym poprzez wypełnienie formularza zamówienia zawierana jest na czas oznaczony – na okres wypełniania i przetwarzania zamówienia.
  • Reklamacje:

    1. Reklamacje zostaną rozpatrzone niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni.
    2. Nierozpatrzenie reklamacji w tym okresie oznacza uznanie reklamacji.
  • Zdjęcia Produktów:

    1. Zdjęcia Produktów umieszczone na stronie Sklepu mogą odbiegać od rzeczywistości, szczególnie pod względem kolorów, głównie za sprawą ustawień odbiornika końcowego Klienta, a także pochodzenia z różnych partii produkcyjnych.
    2. Lekkie różnice w odcieniach koloru Produktów, wygląd ich opakowania, jak też kolor Produktu w przypadku, kiedy na stronie Produktu jest wyraźna informacja o losowości koloru, nie są podstawą do reklamacji.

§12
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  • Informacje dotyczące pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

    1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych:
      • Powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów.
      • Organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
      • Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
    2. Szczegółowe informacje dostępne są także pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
  • Przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przez Konsumenta:

    1. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
    2. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
    3. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając z bezpłatnej pomocy:
      • Powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów.
      • Organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

§13
Postanowienia końcowe

  • Język i prawo obowiązujące:

    1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są w języku polskim i zgodnie z prawem polskim.
  • Dostępność Regulaminu:

    1. Treść Regulaminu jest dostępna cały czas w zakładce REGULAMIN na stronie Sprzedawcy i może być kopiowana oraz drukowana w każdej chwili przez każdą osobę.
    2. Na życzenie Klienta, Regulamin może być przesłany w każdej chwili pocztą elektroniczną lub pocztą tradycyjną.
  • Zmiany Regulaminu:

    1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn takich jak:
      • Zmiany przepisów prawa.
      • Zmiany sposobów płatności i dostaw.
      • Zmiany organizacyjne Sklepu.
      • Zmiany danych Sprzedawcy.
  • Zastosowanie przepisów prawa:

    1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą miały właściwe przepisy prawa, w szczególności:
      • Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
      • Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny.
      • Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
      • Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
      • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwane dalej RODO oraz o przepisy powiązane.
      • Ustawa z dnia 30 czerwca 2000 r. prawo własności przemysłowej.
      • Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  • Postanowienia sprzeczne z przepisami prawa:

    1. W przypadku gdyby w Regulaminie zostały zawarte postanowienia sprzeczne z wyżej wymienionymi lub innymi obowiązującymi przepisami w Rzeczypospolitej Polskiej, przepisy te mają pierwszeństwo nad sformułowaniami Regulaminu.
    2. Jeśli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu zostanie uznane za niezgodne z prawem, nieważne lub w inny sposób niewykonalne w zakresie przewidzianym przepisami prawa, to w tym zakresie zostaje ono wyłączone. W pozostałym zakresie Regulamin pozostaje obowiązujący.
  • Ochrona własności intelektualnej:

    1. Wszystkie nazwy Produktów oferowanych do sprzedaży przez Sklep są używane w celach identyfikacji i mogą być chronione oraz zastrzeżone na podstawie przepisów ustawy prawo własności przemysłowej (Dz.U. 2001 nr 49 poz. 5081 ze zm.).
    2. Wszystkie zdjęcia zamieszczone na Stronie Sklepu chronione są na podstawie ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – (Dz.U. 1994 Nr 24 poz. 83 ze zm.) – posiadają twórczy i indywidualny charakter. Nie można ich kopiować bez zgody Administratora Strony.
  • Rozstrzyganie sporów:

    1. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
    2. Jeśli negocjacje nie przyniosą rezultatu lub też będą niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny.
    3. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
  • Pozasądowe sposoby rozstrzygania sporów:

    1. Klient będący Konsumentem ma prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów, w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223).
    2. Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
    3. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.